تاسیسات آسیا
تاسیسات آسیا

تاسیسات آسیا

آب آشامیدنی

آب مورد نیاز ساختمان
هر ساختمان (یا ملک) که محل سکونت، اقامت یا کار انسان بوده و به لوازم بهداشتی مجهز باشد باید لوله کشی توزیع آب مصرفی، به مقدار و با فشاری که در این متن از مقررات مشخص شده است، داشته باشد.
حتی اگر تنها یک توالت موجود باشد که برای سیفون توالت آن از فاضلاب خاکستری استفاده می کند، این مبحث وجود یک شیر دستشویی به منظور تامین آب مصرفی مورد نیاز را الزامی می داند. به این معنا که در صورت وجود حتی یک عدد لوازم بهداشتی در ساختمان که نیازبه تامین آب مصرفی دارد، تامین آب مصرفی آن ساختمان لازم است. تامین آب مصرفی باید دارای ظرفیت تامین آب مصرفی در فشار و دبی جریان مورد نیاز به منظور عملکرد صحیح وسیله بهداشتی باشد.
آن دسته از لوازم بهداشتی که از آب آن ها برای آشامیدن، حمام کردن، پخت و پز یا در تولید مواد خوراکی، پزشکی و دارویی استفاده می شود، باید منحصرا با آب مصرفی تغذیه شوند. همه لوازم بهداشتی ساختمان باید با آب مصرفی تغذیه شوند.
آب مصرفی برای شستشوی لوازم بهداشتی (مانند فلاش والو، فلاش تانک) یا آبیاری فضای سبز، ممکن است غیر آشامیدنی باشد.

مقاله تصفیه فاضلاب

عمده استفاده از آب غیرمصرفی (فاضلاب خاکستری) مربوط به مواردی همچون شستشوی توالت (مانند فلاش والو و فلاش تانک) یا آبیاری فضای سبز اشاره کرد. امروزه استفاده از آب خاکستری به عنوان راهی به منظور صرفه جویی آب، مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

لوله کشی توزیع آب مصرفی ساختمان ممکن است از شبکه لوله کشی آب شهری یا از شبکه لوله کشی آب خصوصی تغذیه شود.
درصورت تغذیه لوله کشی توزیع آب آشامیدنی ساختمان از شبکه لوله کشی شهری به دلیل دور بودن آن باید از طرف مقامات مسئول قانونی تایید شود.
درصورتی که تامین آب مصرفی ساختمان از شبکه لوله کشی شهری به دلیل دور بودن ساختمان از آن یا دردسترس نبودن منابع عمومی آب مصرفی میسر نباشد، باید از سیستم لوله کشی خصوصی استفاده شود. در واقع، در صورت دور بودن ساختمان از شبکه لوله کشی شهری یا دردسترس نبودن منابع عمومی آب مصرف تامین آب مصرفی ساختمان از طریق سیستم لوله کشی خصوصی انجام می گیرد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده و فراهم کردن شرایط بهره برداری از شبکه لوله کشی خصوصی، باید از مصرفی بودن آب اطمینان حاصل کرد که این کار تنها توسط آزمایشگاه های مجهز انجام می پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد